Dag 18 - Phuket - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu Dag 18 - Phuket - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Phuket

Blijf op de hoogte en volg Jeff en Rian

16 Juni 2014 | Thailand, Krabi

Dag 18 - Laatste verslag uit het land van de Glimlach; Amazing Thailand!

Vanmorgen hebben we al vroeg Krabi achter ons gelaten. We gaan op onze weg naar Phuket eerst nog op de boot richting het James Bond eiland. Helaas zijn de weer goden ons niet goed gezind :( het komt namelijk met bakken uit de lucht! We kopen dus voordat we de zee opgaan allemaal een poncho. Grappig gezicht om iedereen zo ingepakt te zien, met daarover ook nog eens een zwemvest. Het is leuk om het James Bond eiland te zien met mooi weer, want eerlijk is eerlijk; ik vond er op deze manier weinig aan. We nemen gauw wat foto's en varen verder naar ons volgende adresje.

We arriveren bij een heel bijzonder dorpje. Een dorpje op palen midden op zee. Hier wonen de zigeuners. Ze hebben een groot restaurant en daarbij allemaal kleine straatjes met alleen maar souvenirs. Ook zijn ze van alle "gemakken" voorzien. Er is zelfs een ziekenhuisje, en een schooltje. Het schooltje was echt het bezoeken waard. De juffen zitten allemaal ietwat vermoeid achter hun bureau of ze spelen met hun telefoon. De kinderen lijken het allemaal wel prima te vinden dat wij rondkijken. Tot de peutergroep....
Hier vinden de kids het maar wat leuk dat wij langs komen. 1 meisje merkt mij gelijk op en ik kom bij haar zitten. Ze wijst gelijk naar m'n oorbellen en straalt van oor tot oor.
Ze geeft me een handje en probeert heel voorzichtig bij mij op schoot te klimmen. En natuurlijk kan ik dat niet weerstaan. Na even te hebben geknuffeld moeten we toch echt weer verder. Maar daar was zij het niet mee eens. Ze klampte zich aan me vast, ik mocht echt niet weg gaan. Gelukkig grijpt mijn reisleider in en legt haar uit dat wij weg gaan. Dan is het voor haar goed en zwaait me met een grote glimlach uit.

Tegen 15.00 arriveren we eindelijk in Phuket! Het is inmiddels weer droog, en het beloofd goed weer te blijven. Jeff en ik worden met nog een stel uit onze groep afgeleverd bij ons geüpgrade hotel. Het ziet er allemaal prachtig uit en onze kamer grenst direct aan het zwembad. Nice!!! Vanaf nu dus een paar dagen enorm genieten van het niksen. Dat hebben we wel verdient nadat we 18 dagen alleen maar op pad zijn geweest. Weet je hoeveel km we hebben afgelegd? 3300 in 28 dagen! Het was fantastisch en ik raad iedereen aan dit land eens te bezoeken.

Voor nu; bedankt lieve volgers, ik hoop dat jullie onze verhalen met veel plezier hebben gelezen. Ik vond het in elk geval erg leuk om te doen. Wij gaan nu vooral relaxen, zonnen en zwemmen in Phuket. (En ohja, lekker eten) En verder genieten van onze laatste week in dit prachtige land van de glimlach. Want dat is het zeker weten!

Heel veel liefs van ons


  • 17 Juni 2014 - 10:00

    Janny:

    Lieve Rian en Jeff, wat een prachtige reisverslagen waren dit. Het was net of wij er een beetje ook bij waren zo mooi hebben jullie het geschreven. Zo mooi om te lezen dat jullie zoveel moois en bijzondere dingen hebben gezien daar en hebben genoten van deze bijzondere reis. Ik begin er bijna zin in te krijgen om ook eens zo' n reis te boeken. Wie weet. Ik hoop dat jullie nog een paar mooie relaxte dagen hebben en dan weer gezond en gebruind op Schiphol mogen aankomen as. vrijdag. Tot gauw. Dikke kus.

  • 19 Juni 2014 - 13:02

    Alien:

    HeeJeff en Rian,
    We hebben genoten van jullie reisverslag en de foto's..
    Dit was een reis om nooit te vergeten ,wat hebben jullie veel meegemaakt en gezien!!
    Nu heerlijk relaxen, wat zal het nu genieten zijn voor jullie..
    Liefs van ons (en beppe,leest ook jullie blog..)
    Yke en Alien

  • 20 Juni 2014 - 16:52

    Anne Kolner:

    Lieve Rianna en Jeff,

    Dank jullie wel dat jullie ons meenamen in jullie spectaculaire en bijzonder
    mooie reis. Jullie hebben zo geschreven dat het voelde alsof ik er zelf bij was.
    Nu zullen.jullie alweer in NL zijn maar hopelijk kijken jullie terug op een van jullie mooiste momenten van je leven!!! Zal snel de foto's komen bekijken!!!

    Liefs Anne xx

  • 22 Juni 2014 - 00:07

    Wil Tichelaar:

    Hoi lieverds,

    Weer terug in nederland, dat zal wel even acclimatiseren worden.

    Wat een mooie reis en heel leuk om het allemaal te volgen. Zoveel gezien en zoveel indrukken, super dat jullie dat met ons hebben willen delen.

    Nog maar even lekker uitrusten en tot gauw.

    Liefs frans, niels en wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeff en Rian

Actief sinds 27 April 2014
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 6392

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 16 Maart 2015

New York!

30 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Thailand, het land van de glimlach

Landen bezocht: