Dag 14 - Hello beach!!! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu Dag 14 - Hello beach!!! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Hello beach!!!

Door: Rianna

Blijf op de hoogte en volg Jeff en Rian

12 Juni 2014 | Thailand, Hua Hin

Dag 14 - Dag rijstvelden & Bergen! Hello beach!!

Sawadee ka!

Het is net 07.00 uur geweest en iedereen zit weer keurig op tijd in de bus. We gaan richting de stranden, jippie!! Eerst nog een aantal stops op mooie, typisch Thaise plekken. Daarover vertel ik jullie straks meer als we bijvoorbeeld de drijvende markt bezocht hebben.

Peter verteld over de kokosnoten. Hoe deze groeien enz enz. Hij stelt ons de vraag of wij weten hoe kokosnoten uit de bomen worden gehaald. Heel logisch antwoorden wij; ze vallen uit de boom? Nee, verkeerd geantwoord. De eigenaren van de kokosnoot bomen huren een apenbedrijf in. De aapjes zijn erop getraind om de rijpe kokosnoten uit de bomen te halen. Ook weer wat geleerd, want hier had ik nog nooit van gehoord :)

De floating market was erg leuk om te hebben gezien. Vanuit de bootjes wordt er van alles verkocht. Echt een kleurrijk straatbeeld hier in Thailand. Naast de floating market is ook nog een gewone markt. Heel veel leuke winkeltjes waar ik een hele gave ketting heb weten te scoren. Met een onderhandelaar als Jeff naast me gaat dat altijd super. We wandelen door naar ons afgesproken punt waar we heerlijke koffie kunnen krijgen. Ook loopt daar een heel komisch vrouwtje rond die veel Nederlandse woorden weet. Zo verkoopt ze tijgerbalsem waarbij ze vermeld; niet te koop bij hema. Haha! Ja pap, voor jou heb ik ook een potje tijger balsem gekocht. Schijnt heel goed te zijn voor je spieren. Eenmaal terug in de bus hebben Peter & Yangyong fruit meegenomen voor ons om te proeven. Waaronder een mangosteen en pomelo. Echt, wat heerlijk!!! Nog nooit zulk lekker fruit gehad. Helaas hebben we deze fruit soorten niet in Nederland.

Onze volgende stop is bij een markt die gevestigd is op een spoorlijn waar dagelijks op een aantal tijdstippen een trein langs komt. We kijken onze ogen uit! Alle stalletjes kunnen dus binnen nog time ingeklapt worden wanneer de trein er aan komt. Er wordt echt van alles verkocht; vlees, vis, fruit......Echt een grappig puntje; in Nederland op de markt staan ze de schreeuwen achter kun kraampjes. Hier liggen geregeld marktkooplieden te slapen achter kun kraam bij een ventilator in de buurt. Ongelooflijk hoe dit allemaal kan, en wat een contrast met Nederland! Net als dat ik gisteren op straat een scooter voorbij zie komen. Papa voorop, baby van een jaar in het midden, en mama achterop. Papa heeft een helm op, maar het kind en moeder niet. Het is hier heel normaal allemaal.

De apentempel was echt geweldig. Schattig joh!! De tempel kon ons allen gestolen worden op het moment dat we de aapjes zien. Het zijn er echt zoveel! Camera in de aanslag en foto's maken!! :) Jeff heeft een zakje mais kolfjes weten te bemachtigen. Zodra de aapjes in de gaten hebben dat hij voer heeft hangen ze letterlijk aan z'n broekspijpen. Zie foto's! Een aantal aapjes staan heel keurig op hun beurt te wachten, maar je moet als aapje daar wel je "mannetje" staan want ze zijn razend snel! De baby aapjes hangen veilig bij hun mama, en zij beschermd ze heel goed. Zo lief om te zien.

Inmiddels gearriveerd in Hua Hin! Een mooie badplaats waar wij uiteraard het strand al hebben opgezocht. Heerlijk :) Het zee water is gewoon lauw. Even een biertje en een drankje op het strand hoort erbij natuurlijk. We zij net op tijd terug in ons hotel, want er vind een ware wolkbreuk plaats, wat een regen!!!
En het houdt maar niet op. We moeten namelijk ook nog eten, en we moeten eerst opzoek naar een taxi. Gevonden!!! Alleen snapt de dame die de taxi berijd niet wat we bedoelen en zet ons op een compleet verkeerde plek uit! Dan maar een stukje lopen. 1,5 uur later vinden we eindelijk een heerlijk restaurantje waar we kunnen eten.

Morgen gaan we naar Chumpon. We vertrekken wederom om 07.00 uur dus de hoogte tijd om te gaan pitten.
Trusten!!!

Kus!