Dag 10 & 11 - Chiang rai & Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu Dag 10 & 11 - Chiang rai & Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu

Dag 10 & 11 - Chiang rai & Sukhothai

Door: Rianna

Blijf op de hoogte en volg Jeff en Rian

09 Juni 2014 | Thailand, Sukhothai

Dag 10 - zondag 8 juni - Chiang Rai

Hoi Hoi volgers!!
Zelfs volgers die ik niet ken, en die Thailand nog gaan bezoeken; welkom! Leuk dat jullie ons volgen.

Even een mededeling; de foto's van ons vorige verslag (dag 9)heb ik inmiddels geplaatst onder het verslag van dag 9.

Vanmorgen wakker geworden in ons heerlijke resort. We ontbijten en vertrekken met de bus richting de Akah (bergstam) Hier zien we hoe deze mensen leven (heeel primitief) Je kunt je bijna niet voorstellen om zo te leven. Ze laten zien hoe ze dieren vangen, hoe ze koken en wonen. Onderweg komen we zo hier en daar lieve kleine kindjes tegen. En kijken altijd vrolijk als ze toeristen tegenkomen. Op de hoek staat een jongetje te spelen met een touwtje. Daaraan hangt een een of ander fluffy "speeltje" en slaat daarmee hard in het rond en op de grond.Tot m'n verbazing zie ik dat dat fluffy ding een levend, half bewusteloost vogeltje is! Hij lijkt er heel blij mee te zijn en speelt vrolijk verder. Geen leuk gezicht voor ons om te zien. Arm beestje!

We vervolgen onze weg naar onze lunch waar we heerlijk hebben gegeten. We eten veel rijst, en ik moet zeggen dat het m'n oren wel bijna uitkomt. Maar als de curry echt lekker is, is het echt heerlijk!

We maken onderweg naar de boot nog even kleine koffie pauze. We stoppen voor de koffie op een parkeerplaats die volgens onze reisleider normaal vol staat met bussen met toeristen. Maar ivm de situatie in het land hebben veel toeristen (waaronder veel Japanners en Amerikanen) hun reis naar Thailand geannuleerd. Daardoor is het overal echt enorm rustig, en dat komt de bevolking niet ten goede. Jammer want je merkt er echt niets van!

Vanmiddag hebben we Thailand dus voor heel eventjes verlaten. We zijn de boot opgegaan om naar het 3 landen punt te varen (Thailand, Laos, Burma) En ik moet bekennen dat ik het 3 landen punt niet heel boeiend vond. Het kwam dan ook echt met bakken de lucht uit! Ja, het regenseizoen is echt begonnen. Gelukkig zijn deze buien heel plaatselijk en komen ze snel, en is het ook binnen een half uur weer droog. Kleddernat stappen we de bus weer in, op naar ons mooie resort :)

Vanavond zelf op pad gegaan naar een leuk restaurant. We hadden de optie om met de groep te gaan eten, maar we zijn gezellig met Linda & Esmee gaan eten. Heb hebben we hier ontmoet. Ze zijn een beetje van onze leeftijd, dus hartstikke gezellig. De rest van ons gezelschap is een stukje ouder. Uiteraard geen probleem hoor, ook erg gezellig en we hebben veel lol met elkaar.
Na het eten nog een klein gezellig marktje over, en weer het een en ander gekocht. Spot goedkoop en zo leuk allemaal!! :)

Wij gaan fijn naar dromenland. Morgen op naar Sukhotai. Bye!

Dag 11 - Maandag 9 juni - Sukhothai

Vandaag weer een vroege wake up call. We gaan richting sukhothai!

Onderweg maken we eerst een stop bij een heel leuk koffie tentje. Hier maken ze de mooiste koffie. Vooral van de latte koffie maken ze de mooiste creaties. (zie foto's) En het smaakt werkelijk heerlijk! Daarna neemt Peter ons mee om iets lekkers te proeven. Dit lekkers zijn levende garnaaltjes. Als ze uit het water worden gehaald, worden ze door een pittige chili heen geroerd. Dan kun je ze eten, al springen ze dan nog wel alle kanten op. Jeff is uiteraard zonder twijfel bereid om dit te proeven. Maar ik sla even over deze keer :) Terwijl ik normaal dol ben op garnalen vind ik dat levende toch niet zo'n heel fijn idee.

Peter onze reisleider, neemt ons vanmiddag nog mee naar een plek waar wij deze zomer nog veel aan terug zullen denken. Namelijk een plek waar de sateh prikkers gemaakt worden. En ik kan jullie vertellen, wat ontzettend veel werk is dat. Deze mensen werken 7 dagen per week, de hele dag aan deze stokjes. De prikkers worden gemaakt van bamboe en we gaat een heel proces aan vooraf. Per pak sateh prikker verdienen ze ongeveer 5 baht. Das ongeveer € 0,10 cent. Kun je nagaan!

Jippie!! We zijn beland in ons volgende resort!! Wederom super mooi! (zie foto's) Het was dereen behoorlijk eindje rijden, en dat is voor morgen ook de planning. Maarja, dat hoort nu eenmaal bij een rondreis! Na morgen zijn we weer een aantal dagen op 1 plek, en we reizen steeds verder af richting de kust. Like!!! :)

In Nederland ook mooi weer las ik? Heerlijk zeg, geniet maar lekker van het zomerse weertje. Dat doen wij ook :)

Adiosos

• 11 Juni 2014 - 07:23

Anne Kolner :

Leuk om te lezen dat je nog steeds niet van levende dieren houdt
    die je kunt eten Rianna. Zou ik zelf ook niet prettig vinden. Ook dit
    reisverslag is weer een mooi verhaal!!!