Dag 12 & 13 - Kanchababuri - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu Dag 12 & 13 - Kanchababuri - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu

Dag 12 & 13 - Kanchababuri

Door: Rianna

Blijf op de hoogte en volg Jeff en Rian

11 Juni 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 12 & 13 - Kanchanaburi

He hallo!!

Om even terug te gaan naar gisteren avond; we hebben nog nooit zoveel muggen gezien! Dus dubbel spuiten met deet! Hordes muggen zwermen op plekken waar het felle licht brand. Bah! Achteraf schijnen het geen prikkers geweest te zijn, maar vliegende mieren.

Het huisje waar we vannacht hebben geslapen was erg mooi, maar Jeff heeft voor mij toch eerst een paar huisdieren onze kamer uit moeten jagen. We hadden 3 salamandertjes op de muur rond lopen! Nou denk maar niet dat ik dan ook maar een oog dicht doe, ook al doen ze niks. Uiteindelijk toch nog goed geslapen :) Dankje Jeff :)

De lange bus dag is aangebroken. We zullen afreizen van Sukhothai naar Kanchanaburi.
Onderweg lunchen we wederom op een prachtige plek. Fox Reizen heeft dit echt super geregeld. Ook met dank aan Peter & Yanyong. Zij zorgen ervoor dat het ons aan niets ontbreekt. Zelfs een verrassings stop bij een kraampje aan de weg, waar ze gefrituurde ratten verkopen willen ze ons laten zien haha! Ja mensen, dat eten ze hier echt! En nee, wij hebben dit niet geproefd.

Zo!! Dat was een lang tripje! Maar wanneer je een beetje ligt te dommelen/slapen in de bus vliegt de tijd voorbij. We hebben onderweg het Thai Birma spoorlijn museum bezocht. Indrukwekkend als je hoort, leest en ziet hoe dat er vroeger aan toe is gegaan. Hier is ook de begraafplaats waar veel Nederlandse soldaten liggen begraven. Tenslotte gaan we verder naar de riverkwai brug. Leuk om een keertje te hebben gezien. Op de hoek van deze brug staan twee te schattige schoolmeisjes liedjes te zingen. Onder begeleiding van (denk ik) hun vader, schetteren ze het een na het andere liedje (in gebrekkig Engels) naar de mensen. Denk aan Alvin & the chipmubks, zo klonk het ongeveer. Onwijs lief om te zien hoe ze vol overgave het publiek vermaakten.

Rond 17.30 komen wij aan bij het mida resort in kanchababuri. We zijn vanmorgen 7.00 uur vertrokken dus het was een behoorlijke zit. Het is een mooi hotel zo midden in de rimboe. We worden door Peter enthousiast gemaakt over het eten bij het restaurant. Nou, het was heerlijk!!! We leken met z'n allen wel een stel uitgehongerde mensen. Iedereen dook op de hamburgers en de verse tomatensoep. En tot slot gebakken banaantjes met poedersuiker. De rijst wordt door niemand aangeraakt haha! Wat kan dat dan lekker smaken als je al 12 dgn anders niks dan rijst eet. Te leuk om iedereen zo te zien smullen.

Tsja, en dan kom je weer op je hotel kamer en komen we er na een uurtje achter dat we een gekko op de kamer hebben. En die maken echt een super irritant hoog en hard geluid. Ik dacht echt dat het van buiten kwam. Als we de lichten aan doen zien we 3 gekko's achter de gordijnen zitten!!! Ah nee he! Hoe krijgen we die beesten nu weer buiten???!!! We zijn een goed team, ik zet het raam open en ik trek het gordijn van de muur. Jeff lokt ze vervolgens met getik en met het schijnen van de zaklamp. Haha, zien jullie ons al staan? Ik plas bijna ik m'n broek van het lachen, want dit is echt zo komisch. Helden op sokken :) Na een uurtje zijn ze eindelijk buiten. Jullie zullen wel denken; als ze niks doen, wat is dan het probleem? Gewoon, het idee dat die beestjes op je kamer zitten, en dat mega irritante geluid maken.

Dag 13 - Chill dag aan het zwembad

Wat heerlijk! Vandaag geen wekker en wake up call. We genieten heerlijk van de zon, zwembad en de heerlijke ligbedden. Wat een leventje! Tegen lunchtijd krijgen we een beetje trek. Eens kijken of we bij het restaurant iets lekkers kunnen bestellen. Geen rijst please? Nee hoor, niks aan de hand! :) Op de menukaart staan heerlijke sandwiches en daarbij krijgen we heerlijk krokante frietjes!!!!!! Jammie! Oh wat klinkt dit verwend zeg!

Gezellig, vanavond weer tijd om een hapje te gaan eten met de groep. We gaan met een groot vlot de riverkwai over. Het ziet er super gezellig uit. Er wordt een barbecue aangestoken en we kunnen heerlijk eten van het buffet. Langzaam varen we richting de beroemde riverkwai brug. Deze is in het donker verlicht in mooie kleuren. Romantisch muziekje op de achtergrond en iedereen geniet van het kabbelende tochtje. Genoeg met de romantiek! Het buffet wordt aan de kant gezet voor een dansvloer. Iedereen gaat uit z'n plaat. Gezelligheid alom dus! Aan alles komt een eind.....of toch niet? Wanneer we ons taxi busje instappen blijkt het een party busje te zijn. De muziek knalt uit de boxen, en het plafond en de muren zijn bekleed met spiegels en lampen. We schetteren uit volle borst mee met de muziek. Zelfs opa piet gaat los!! Wat een lol hebben we.

Het is nu echt tijd om te gaan slapen. Op naar de drijvende markt in Hua Hin en dan eindelijk het beloofde strand waar ik zo naar uitkijk!

Toedeloe!!'

• 11 Juni 2014 - 17:49

Lien:

het zit in de familie!!!!
    geef mij maar een paar katten,al die vreemde beestjes is niets voor mij

• 11 Juni 2014 - 19:50

Anne Kolner:

Hahahaha helden op sokken!!! En ratten gatverdamme!!! Maar ja een erg leuk
    verhaal weer om te lezen. Ook mooi om te lezen wat voor indrukwekkende
    dingen jullie allemaal mee mogen maken. Veel plezier nog. Wij moeten nog deze week
    en dan hebben wij ook vakantie!!!

Liefs Anne