Dag 7 & 8 - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu Dag 7 & 8 - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu

Dag 7 & 8 - Chiang Mai

Door: Rianna

Blijf op de hoogte en volg Jeff en Rian

06 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Dag 7 & dag 8

Do 5 juni - Chiang Mai

Sawadee ka!

Alweer bijna een week zijn we in het prachtige Thailand. Wat ben ik onder de indruk van dit land! Een prachtige cultuur, mooie leefwijze en hele lieve mensen. Ze mogen hier met recht hun land het land van de glimlach noemen. Ik was in eerste instantie een beetje sceptisch over dit land, maar dat neem ik terug!

Daarbij hebben we een ontzettend fijn reisgezelschap. Gezellige, lieve en enthousiaste mensen. Dat maakt de vakantie alleen maar leuker. En de onze Nederlandse reisleider Peter en Thaise reisleider Yanyong zijn super. Peter woont 8 jaar in Thailand en weet alles. Yanyong doet ook veel excursies samen met ons, hij doet dit ook fantastisch. We hebben absoluut geen klagen dus!

Weer even terug naar afgelopen dagen. Jeff is vanmorgen mee geweest naar de Jungle flight. Dat was super als ik hem mag geloven. In die tussentijd heb ik gefietst door de rijstvelden van Chiang mai. Maar oh oh oh, wat warm!!! Het zweet loopt letterlijk van je lichaam af.

Nadat we beiden weer terug zijn van onze excursie gaan we gelijk door naar een tempel; Doi Suthep. Hiervoor moeten we 11 km de bergen in. Eenmaal aangekomen bij de tempel liggen we op een gegeven moment allemaal op de knieën bij een monnik die ons inzegent met geluk. Hij brabbelt in het Thais een gebed en eindigt met de woorden; happy happy happy! We krijgen na het gebed een armbandje omgebonden die vanzelf weer af moet vallen. Deze brengt geluk! Na dit bezoekje kun je een Buddha kopen. Ik ben geboren op een dinsdag, en bij deze dag hoort een eigen Buddha. In mijn geval een liggende Buddha. Jeff is geboren op woensdag ochtend, ook hij heeft een eigen Buddha. Ben je geboren op woensdag middag? Daar staat weer een andere Buddha voor. Zo heeft ieder een eigen Buddha beeldje, afhankelijk op welke dag je geboren bent. Het is dus een fabeltje dat je geen Buddha voor jezelf mag kopen, en alleen maar mag schenken. Dus, gewoon voor jezelf kopen als je dit altijd hebt gedacht! :)

Vanavond zijn we naar het kantoke diner geweest. Dit is een diner waarbij we allemaal op de grond zitten en kleine, Thaise hapjes geserveerd krijgen. Ondertussen wordt er een show opgevoerd met danseressen en muzikanten Je verveelt je geen minuut dus. Na dit diner laten we wensballonnen op om deze avond af te sluiten. Prachtig gezicht wanneer je alle brandende ballonnen de lucht in ziet gaan.

Dag 8 - Vrijdag 6 juni

Vandaag zijn wenaar Elephant Naturepark geweest. Dit park ligt in een heel mooi gebied hoog in de bergen. Zieke of gewonde olifanten worden hier gebracht en worden hier weer beter gemaakt. Ze hebben hier echt een perfect leven en hebben alle vrijheid. Eenmaal aangekomen mogen we al vrij snel het park in. Daarmee bedoel ik dat je echt tussen de olifanten loopt, en ze mag voeren en aaien. Wat gaaf om dit allemaal van zo dichtbij mee te mogen maken. Het is wel oppassen want de olifanten komen soms met meerdere naar je toe. :) Tegen de middag gaan de olifanten naar de rivier om gewassen te worden. En dat wassen mogen wij doen! We krijgen allemaal een emmer en gooien ze nat. Je kunt zien dat de olifanten hier enorm van genieten. Echt zo mooi om te zien. Ik hoor jullie denken; hebben jullie ook een ritje gemaakt op een olifant? Nee, deze dieren moeten beschermd worden. Om daar mee te beginnen worden er op dit park geen ritten op olifanten gemaakt. Jullie willen niet weten hoe deze beesten in de rest van Thailand (bepaalde plekken) mishandeld worden. Daarom was het ook zo prachtig om te zien hoe de mensen zich hard maken om de olifanten een zo goed mogelijk leven te geven.

Nu weer onderweg naar ons hotel. Even opfrissen en dan gaan weer opzoek naar een massage salon. Heerlijk onze voetjes laten masseren. Ja, we genieten enorm!

De volgende blog zal komen van Jeff :) ook wel eens leuk voor de verandering.

Liefs van ons

• 06 Juni 2014 - 18:22

Esmée:

Ja toen dacht je nog dat je een lekkere voetmassage kreeg, hi hi.

• 06 Juni 2014 - 19:00

Lien:

kom maar op jeff met je blog,wij zijn nieuwsgierig aangelegd(hihihihi)
    en rian,als het lukt een filmpje.

• 06 Juni 2014 - 20:22

Brigitte :

We gaan jullie in juli gewoon nadoen. Have fun!!

• 06 Juni 2014 - 21:10

Anne Kolner:

Wauw elke keer als ik jullie verslag lees, wil ik dit des te meer dit land bezoeken.
    Ik vind het leuk om te lezen dat het kopen van een boeddha voor jezelf helemaal niet erg is.
    Geniet nog maar lekker even!!!

• 07 Juni 2014 - 09:33

Ada Rosink:

Wat jullie allemaal beleven is geweldig, om nooit te vergeten. Zo hebben wij dat ook ervaren. Lieve mensen en een heel mooi groen land. Er komt nog veel meer moois . Let maar op. En daarna lekker uitrusten in een paradijselijk oord. Groeten uit enter. Ada

• 07 Juni 2014 - 17:31

Han:

Leuke verslagen, je schrijft echt levendig!
    Wij gaan binnenkort ook naar thailand nu ik je verhalen leest krijg ik nog meer zin.
    kun je me vertellen waar jullie sushi hebben gegeten in bangkok.
    Nog veel plezier. Ik blijf je volgen voor leuke tipss.
    groeten

• 08 Juni 2014 - 11:56

Marije De Boer:

Wat gaaf!! Lijkt me heel indrukwekkend om als mens tussen die grote beesten te lopen.

Veel plezier nog!

Marije