Dag 3 & 4 - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu Dag 3 & 4 - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu

Dag 3 & 4 - Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Jeff en Rian

02 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Dag 3 - Zondag 1 juni

Hay Peepz!!

We hebben vannacht heerlijk bij kunnen slapen, en vanmorgen om 6.30 ging ons wekkertje. Toch wel een beetje moeite met opstaan, maar het is voor een goed doel :)

Vanmorgen zijn we naar Wat Pho Po geweest. Een enorme oppervlakte met prachtig mooie tempels. Het is een en al pracht en praal. Wij kijken onze ogen daar uit!

Vervolgens bezoeken we het paleis van de Koning. Iets wat voor de Thaise mensen enorm belangrijk is. Dat merk je vooral wanneer we aankomen bij de Emerald Buddha. Dit is een Buddha van ongeveer 60 cm die door iedereen aanbeden wordt. Ik ben zelf ook maar even tussen de knielende mensen gaan zitten om alles eens goed te bekijken. Het is echt ongelooflijk wat je daar allemaal zit aan goud en glimmertjes. Helaas hier geen foto van kunnen maken, want dat is daar verboden!! Even een puntje tussendoor; het is hier echt enorm warm!! Denk maar zo'n 39 graden!!! En dat al om 11.00 uur!! Ik wist niet dat een mens zo kon zweten. Dat lukt mij alleen als ik me enorm inspan in de sportschool. Dus kun je nagaan :) Blij dat we af en toe dus bus weer even in kunnen voor verkoeling.

Nu ik dit typ zitten we in de bus. Echt ideaal om af en toe een stukje te schrijven over wat we allemaal beleven. Mensen vragen zich af waar ik de tijd vandaan haal om deze blogs te schrijven. Nou dat doe ik dus in de bus :)

Vanmiddag een wandeling gemaakt door "China Town" Ongelooflijk hoeveel marktkraampjes!! Ik kijk m'n ogen uit. Als je goed om je heen kijkt besef je dat je echt in een totaal andere wereld bent. Zelfs de elektriciteitskabels hangen van winkel naar winkel in de lucht. Bizar!!
Na deze wandeling gaan we verder in een gave longtail boot. En dan zie je het verschil tussen rijk en armoede. Bizar om te zien hoe mensen leven. Na deze dag gaan we weer terug naar het hotel om een verfrissende duik te maken in ons zwembad waar je uitzicht hebt over Bangkok. Heel chill!!

Vanavond hebben we onze eerste kennismaking met olifanten gehad. Wauw, wat gaaf!!! Heel dapper stap ik erop af. Maar een keer aangekomen bij de olifant is hij toch wel erg groot!! We kopen een mandje met voer voor de olifant en binnen no-time heeft dat beest z'n versnapering binnen.

Vanavond willen willen eigenlijk vroeg gaan slapen, aangezien we morgen om 06.00 uur op moeten voor onze fietstocht door Bangkok. Maar een aantal van de groep hebben nog zin in een slaapmutsje. En zo wij ook! :) Dus daar zitten we dan, midden op straat in Bangkok, aan een 1 of ander kruidendrankje tussen de Thaise mensen met de wolkenkrabbers om ons heen. Dan besef je toch wel even dat je in een compleet andere wereld bent, maar wel een fantasie wereld.....

Dag 4 - Maandag 2 juni

Vanmorgen al vroeg ons nestje uit! 5.00 uur maar liefst voor de fiets tour door Bangkok! Deze was heavy maar geweldig!! Je komt op de mooiste plekjes van Bangkok. Het zijn allemaal kleine straatjes en kleine dorpjes waar de bevolking het prachtig vind dat er toeristen voorbij fietsen. Ze zwaaien en lachen alkemaal! Ook stoppen we nog bij een school, waar voor de les gezamenlijk het volkslied word gezongen door alle kindjes. Erg leuk om te zien hoe ze dat hier doen. De kindjes staan ons allemaal aan te kijken op een manier van; waarom blijven jullie in hemelsnaam naar ons kijken in die brandende zon?! Na deze tocht zijn we trouwens echt gebroken! We hebben echt 4,5 uur op de fiets gezeten. Krijgen we toch nog een beetje beweging :)

Vanavond zijn we lekker "vrij" om te gaan en te staan waar we willen. We gaan Bangkok in, opzoek naar een mooie shoppingmall :) Geen idee wanneer onze volgende update komt, omdat we morgen verder het land intrekken en ik niet weet of we in ons volgende hotel WiFi hebben.

Jeff is trouwens net naar de kapper geweest. Het is hier ongebruikelijk dat vrouwen een man knippen. Toen we binnenkwamen zag je alle kapsters raar opkijken toen ze merkten dat niet ik, maar Jeff z'n haar wilde laten doen. Ze raakten lichtelijk in paniek! Uiteindelijk was er iemand bereid om toch Jeff z'n haar te doen. Dat is hier echt een cultuur dingetje.

De foto's die bij dit verslag horen staan bij het verslag van dag 2. Klein foutje met uploaden :)

Ohja! Voor de bezorgde lezers onder ons; er is hier van de militaire coup niets te merken. Op het nieuws in Nederland wordt het nogal aangedikt . We merken er hier echt niets van. Dus don't worrie.

Dag lieve lezers!

Rian & Jeff

• 02 Juni 2014 - 12:54

Anne Kolner :

Wauw wat gaaf dat je zo dicht bij olifanten bent geweest. Maar wat vroeg opstaan zeg.
    Je moet er wat voor over hebben he?! Hoe gaat het met eten? Smaakt het heel anders?
    Leuk om te zien dat het zo mooi is daar!! Veel plezier nog maar!!!

Liefs anne

• 02 Juni 2014 - 17:59

Lien:

superrrr om dit aviertje te lezen
    met een lieve groet van ons

• 02 Juni 2014 - 22:02

Bianca:

ziet er super uit!!! geniet ervan!!!!