Dag 5 & 6 - Ayuttaya & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu Dag 5 & 6 - Ayuttaya & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeff en Rian - WaarBenJij.nu

Dag 5 & 6 - Ayuttaya & Chiang Mai

Door: Rianna

Blijf op de hoogte en volg Jeff en Rian

05 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Dag 5 & 6 - Ayuttaya/Tak

Dinsdag 3 juni

Gisteren zijn we in de avond naar een hele mooie shoppingmall geweest in Bangkok; Siam Paragon . Wij waren namelijk ook erg benieuwd naar het "rijkere" deel van deze stad. Nou, hier kun je echt alles verkrijgen. Ook op gebied van eten is er geen nee te koop. (gewoon normaal voedsel ipv het eten op straat) We zijn opzoek gegaan naar een sushi restaurant, en die hebben we gevonden. Echt, we hebben nog nooit zulke lekkere sushi gegeten!! En het leukste hieraan; je betaald echt heel weinig. Voor € 20,00 pp hebben we enorm veel (lees heel veel sashimi) verse vis gehad. Het leven is hier trouwens sowieso erg goedkoop. Voor 60 baht zitten we een half uur in de taxi. Als je nagaat dat 100 baht omgerekend € 2,20 is, is dat nog geen € 1,50!

Vanmorgen hebben we Bangkok achter ons gelaten. We zijn op weg naar Ayuttaya/Tak waar we weer van alles gaan ondernemen en bezoeken. Vanmorgen begonnen bij het Bang Pa-In zomerpaleis. Voordat je hier naar binnen mag word iedereen gecheckt of je voldoet aan de kledingvoorschriften. Mijn broekje en shirtje waren "te sexy" dus voor een paar baht krijg ik een heel mooi Thais outfit aan. Bloedheet natuurlijk in die brandende zon. Hierna bezoeken we nog een tempel met wederom een enorm mooi groot Buddha beeld. Weer indrukwekkend om te zien hoe de bevolking dit aanbid. Hierna reizen we verder naar onze lunch bestemming waar we heerlijk eten. Het eten wordt steeds beter en het is echt perfect geregeld door fox reizen! Na deze heerlijke lunch staat ons een busreis van 3 uur te wachten naar Tak, waar we 1 nachtje zullen verblijven. We hebben hier trouwens een gezellige avond gehad met de groep. Karaoke is hier namelijk helemaal hip, dus wij kunnen niet acteer blijven. Heel dapper schalmen we een nummer van de spice girls mee!! Niet om aan te horen maar dat boeit niet :) we hebben het top naar onze zin!

Nou, wij gaan onze oogjes toe doen. Morgen onze reis verder voortzetten naar Chiang Mai.

Woensdag 4 juni

Ik geloof dat ik nog steeds niet in het ritme zit qua tijd. Ik lig elke avond wakker tot half 3 omdat ik gewoon klaarwakker ben! En ja, als je wekkertje dan om half zes weer gaat......

We zijn op weg naar Lampang om daar het olifanten ziekenhuis te bezoeken. Hier worden olifanten opgevangen die ziek of gewond zijn, en worden daar verzorgd. We weten op dit moment niet hoeveel olifanten er aanwezig zullen zijn omdat dat per week verschilt. We krijgen een indruk van het goede werk dat ze voor deze beestjes doen.

Even een leuk weetje tussendoor voor wij Nederlanders. Onze reisleider Peter vertelde dat alle Delfts blauw servies etc wat wij in Nederland kunnen kopen, wordt gek genoeg allemaal in Thailand gemaakt. Hier betaal je voor een Delfs blauw bordje ongeveer 130 baht (ongeveer € 3,00) Als wij of buitenlanders dit als souvenir in Nederland kopen, is dit natuurlijk vele malen duurder.

Inmiddels hebben we het Elephant hospital bezocht. Mooi om te zien hoe de bevolking hier hoor deze dieren zorgen. Daarna door naar ons volgende hotel in Chiang Mai. Een mooie stad, en weer heel anders dan Bangkok. Waar je in Bangkok bijna geen militairen tegen kwam, lopen ze er hier met veel meer.

Vanavond hebben voor het diner een massage gehad. Nou ik kan je vertellen; het was de lekkerste massage ooit!!! En dat 2 uur lang. Je ligt met 2 tot 4 personen ik een kamertje waar je een mooie satijnen pyama aankrijgt. Daarna wordt echt elke spier onder handen genomen. Heeeel erg relaxed! Als het na die twee uur afgelopen is, is het net of je een hele nacht geslapen hebt en wakker moet worden. Morgen gaan we een voetmassage laten doen. Wat een leven hier!

Na al deze ontspanning bezoeken we de avondmarkt in Chiang Mai. Je wordt er helemaal hebberig van, want ook hier kost het bijna niets! Jeff is druk in onderhandeling over een horloge. Afdingen moet je hier echt kunnen dus dat is voor Jeff wel weggelegd. Ze beginnen met enorm hoge bedragen, maar wij Hollanders zijn niet gek. We lopen gewoon een paar keer weg, met de hoop dat ze je terughalen om toch akkoord te gaan met het bedrag dat wij er voor willen betalen. Top sport!!! ;)

We hebben heerlijk kunnen slissen vannacht en ik zit nu alleen in de lobby. Jeff is zojuist met nog een aantal Nederlanders opgehaald voor de Jungleflight. Nu hoor ik jullie denken; Rianna zou toch ook gaan? Ja dat zou ook, maar nadat ik een filmpje heb gekeken hoe dit in zijn werk gaat, heb ik deze excursie maar gecanceld. Het is best hoog en je slingert van boom naar boom. Geloof dat het niet wat voor mij is, haha! Ik ga met een ander deel van ons reisgezelschap fietsen door de rijstvelden van Chiang Mai en we gaan een bezoekje brengen aan een folkloristisch dorpje. :) Ook prima!

Jullie liggen allemaal nog lekker op 1 oor want nu ik dit typ is het bij jullie 02.30 uur. Slaap lekker lieve lezers. Tot de volgende update!

xxx

• 05 Juni 2014 - 07:43

Nicole:

Wauw Rianna ik ben vet jaloers! Olufanten budha's shoppen massages omg!
    Geniet er heel veel van zodat wij met jullie mee kunnen genieten!
    Top om te lezen. Laat je er een boek van maken?
    Groetjes Nicole

• 05 Juni 2014 - 10:43

Anne Kolner :

Wat een mooi reisverslag weer!!! Kun je deze verslagen zelf nog teruglezen?
    Ik vind het elke keer weer bijzonder om te lezen hoe de cultuur daar is. Ook lekker
    gemasseerd daar dus. Veel plezier nog!!! Geniet maar want hier is
    het maar 15 graden.....

Liefs Anne

• 05 Juni 2014 - 15:01

Janny Visser:

Weer een mooi verslag Rianna van jullie belevenissen in Thailand. We beleven het bijna mee zo mooi geschreven. Ik begrijp helemaal waarom je niet mee bent naar de jungle flight. Brrr ik moet er niet aan denken, Fietsen door de rijstvelden is heel wat veiliger en toch ook mooi Dat kun je in Nederland niet als je gaat fietsen. ik lees Jeff z' n ervaringen graag van zijn jungle flight.

Knuffel van mij.

• 05 Juni 2014 - 17:30

Lien:

als het goed is,liggen jullie nu bijna op èèn oor,dus ff een berichie terug.
    wij sluiten ons bij janny aan,zo mooi geschreven.
    wel verwachten wij natuurlijk een foto van jullie allebei in een thais outfit,het zal jullie prachtig staan.

xxx van andries en lien

• 06 Juni 2014 - 13:18

Maaike:

Geweldig weer! Zoohoo jaloers! Wil meer foto's zien!! :))

• 06 Juni 2014 - 21:33

Wil:

Hoi lieverds wat een belevenissen. Heel leuk om jullie te volgen. Zeker heel bijzonder met de olifanten. Leuk hoor al die foto's. Maar lekker overal van genieten. Veel liefs.